سخنرانی احمدی نژاد در اجلاس ریو نشانگر مواضع قوی ایران بود
نوشته شده توسط : boudika

علاء الدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس ظهر امروز - سه شنبه- در حاشیه جلسه علنی در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر ارزیابی از سفر رییس جمهوری به آمریكا لاتین اظهار داشت: سفری كه رییس جمهوری به آمریكای لاتین داشت قطعا جزء یكی از سفرهای خوب وی بود.

وی در عین حال افزود: سخنرانی احمدی نژاد رییس جمهوری ایران در اجلاس ریو نشان داد كه ایران همچنان مواضع خود را با گام راسخ در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی مطرح می كند كه این اقدام یكی از دستاوردهای خوب دولت جمهوری اسلامی ایران بود.

** ماحصل تحریم های غرب علیه ایران شكوفایی علمی است

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری با اشاره به این كه ایران در دوران تحریم ها توانسته به شكوفایی علمی دست یابد خاطر نشان كرد: در طول سه دهه گذشته آمریكا و دول غربی همواره گزینه تحریم را به منظور اعمال فشار بر نظام جمهوری اسلامی ایران اتخاذ كردند اما نكته مهم این است كه نظام جمهوری اسلامی ایران در پی این تحریم ها توانسته تهدیدها را به فرصت تبدیل كند و در دوران تحریم به شكوفایی علمی دست پیدا كند.

نماینده مردم بروجرد در ادامه با تاكید بر این كه در طی این سه دهه كشورهای تحریم كننده علیه ایران همواره ضرر هایی را متحمل شده اند.

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین با تاكید بر این كه اعمال تحریم نفتی علیه ایران از سوی دولت های غربی نه تنها ایران از مسیر اصلی خود كوتاه نخواهد آمد بلكه با این روند غرب دچار چالش خواهد شد، گفت: امروزه نفت نقش مهمی را در اقتصاد جهان ایفا می كند بنابراین با دست گذاشتن بر این گزینه تنها غربی ها بازنده اصلی تحریم ها خواهند بود.

** نمایندگان مجلس همچنان از روند مذاكرات هسته ای حمایت خواهند كرد

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاكید بر این كه نمایندگان مجلس در قبال موضوع هسته ای ایران همچنان پافشاری دارند خاطر نشان كرد: انرژی هسته ای حق مسلم ایرانی هاست همانطور كه در ماده 4 ان پی تی قید شده است لذا به هیچ وجه از این حق خود نخواهیم گذاشت.

به گفته بروجردی هدف نظام جمهوری اسلامی ایران در مذاكرات هسته ای صلح با كشورهاست لذا اگر آمریكا به دنبال تعامل با ایران است باید بداند مسیر مذاكرات هسته ای دو طرفه است نه یك طرفه.

نماینده مردم بروجرد افزود: در مذاكرات هسته ای آینده كه در 13 تیرماه برگزار خواهد شد آمریكا باید مواضع شفافی را در قبال ایران در پیش بگیرد بنابراین بهتر است غرب از اقدامات خود علیه ایران منصرف شود چرا كه این بار آمریكا باید از توطئه های خود علیه نظام جمهوری اسلامی منصرف شود، نه ایران از فعالیت های صلح آمیز هسته ای منصرف شود.

علاء الدین بروجردی در خصوص بستن تنگه هرمز در قبال اقدام آمریكا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در هر صورت این جایگاه و این مسیر كه قابل استفاده همگان می باشد زمانی است كه در منطقه خلیج فارس شاهد بیشترین حضور و تردد در این منطقه را داریم بستن تنگه هرمز به نفع غرب نیست و تنگه هرمز یك مساله امنیت برای منطقه به شمار می رود لذا نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال هرگونه تهدید و ناامنی از سوی غرب به شدت با آن مقابله خواهد كرد.

سیام**9250**9132 1418





:: برچسب‌ها: زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: